Reklamationsret

Hos EVR gør vi altid vores bedste for at levere et godt resultat, men skulle vinduespudsningen ikke leve op til dine forventninger, så er der hjælp at hente her på siden.

Reklamationsret på vinduespudsning


I EVR går vi op i det langsigtede købmandsskab, og det indebærer naturligvis, at vi både skal kunne levere en høj service og god kvalitet. Vores mål er altid at levere et flot og tilfredsstillende resultat hos dig - hver gang!

Dog er vi blot mennesker og ikke maskiner, og derfor kan der opstå fejl og mangler ind imellem, selvom vi gør vores bedste for at undgå det.

Vi går ind for tankegangen ”Win-Win”, som betyder, at vores succeskriterie er, at du har det godt, medarbejderen har det godt, og dermed at virksomheden har det godt. Det vil sige, at vi altid vil gå efter at finde den bedste løsning for alle parter.

Derfor har du som kunde i EVR fire dages reklamationsret på vinduespudsning.

 

Hvad omfatter reklamationsretten?


Reklamationsretten omfatter som udgangspunkt:

  • Fejl ved arbejdet, såsom glemte vinduer.
  • Fejl ved arbejdet, såsom forkert metode.
  • Mangelfuld arbejde, såsom striber, løbere og pletter fra vaskeanlæg.
  • Mangelfuld arbejde, såsom runde hjørner, vendestriber og sæberester fra manuel polering.
  • Mangelfuld arbejde, såsom alm. snavs, støv, fugle- og flueekskrementer, som ikke er gået af ved vask.
  • *Beskadiget indbo, såsom en væltet potteplante, et ridset nedløbsrør eller et ridset vindue. I disse situationer gælder anden reklamationsret - find mere information længere nede på siden.*


Du har som udgangspunkt fire dage til at reklamere over situationer som ovenstående.

Reklamationsretten skal ikke forstås som en garanti for, at vinduerne forbliver rene de næste fire dage - det kan vi desværre aldrig garantere med det danske vejr.

Reklamationsretten giver dig lov til at kontakte os hurtigst muligt og senest fire dage efter vinduespudsningen, hvis der skulle være noget at udsætte på det udførte arbejde.

Indenfor denne tidsramme vil vores kundeservice tage imod din reklamation og søge at finde den bedste og mest hensigtsmæssige løsning på problemet sammen med dig og vinduespudseren. Løsningen kan f.eks. være en ompolering, reducering af prisen eller mere udførlige noter på aftalen.

Læs længere nede, hvordan processen for en typisk reklamationssag vil foregå hos os.


Inden du reklamerer...

Tjek indvendigt: Tjek gerne vinduerne grundigt efter både ude og inde. Vi oplever desværre sommetider, at der klages uberettiget grundet mangelfuld gennemgang af vinduerne, hvor det viser sig, at snavset sidder indvendigt og ikke udvendigt. Vi kan naturligvis ikke stilles til ansvar for snavs, der sidder indvendigt, når vi kun har udført udvendig vinduespudsning.

Første vinduesvask: Er det første gang, du får dine vinduer vasket med demineraliseret vand, så vær tålmodig - det kræver ofte 2-3 gange vask af rammer, lister og ruder, før resultatet bliver helt godt. Du kan altså godt opleve striber, løbere, "gardiner" og/eller pletter efter første gang, der vaskes med vandanlæg. Det skyldes:

1. At der kan sidde rester af sæbe i gummilisterne omkring glasset, som trækker med ud ved vasken. Det kan vise sig som hvidlige løbere fra listerne, særligt den øverste, og kommer først til syne, når vandet er tørret op.

2. At rammen er beskidt, idet den ikke er blevet vasket før. Der kan således trækkes skidt nedover glasset, som kræver grundig efterskylning for at få helt væk.

3. At der sidder et "fedtet" lag af sæberester på glasset efter manuel polering tidligere. Det kan ikke ses med det blotte øje, men der kan sidde et tyndt, fedtet lag fra sæbe på glasset, som kræver grundig vask 1-2 gange, før det forsvinder helt. Det kan forårsage hvidlige pletter på vinduerne, som kan ligne kalkpletter eller skjolder fra dråberne. Det er dog med garanti ikke kalk, da vi udelukkende benytter demineraliseret vand.

 

Oplever du ovenstående efter første vask med vandanlæg, så er det naturligvis stadig dækket af vores reklamationsret, og du er i din gode ret til at reklamere over resultatet inden for fire dage efter vinduespudsningen.

Følg nedenstående reklamationsproces.

 

Processen for en typisk reklamationssag


Oplever du utilfredshed omkring vores arbejde grundet fejl eller mangler senest fire dage efter vinduespudsningen, så hører vi meget gerne fra dig enten telefonisk eller på mail.

I følgende dokument kan du læse, hvad du selv skal gøre som kunde, og hvilke løsninger vi tilbyder.

 

Løsningsmuligheder ved reklamationssag


Vi tilbyder forskellige løsningsmuligheder ved en reklamationssag, som gerne er enten en ompolering, rabat eller notat til næste gang.

Løsningen vurderes af vores kundeservice i sammenhold med vinduespudseren, og løsningen vælges ud fra klagens omfang, det konkrete problem, dine billeder og naturligvis om vinduespudseren er i nærheden eller ej. Derudover vil vi altid tage en god dialog med dig som kunde og have dine ønsker med i vurderingen, når der skal findes en tilfredsstillende løsning.

 

Løsning 1: Ompolering

Vi er udmærket klar over, at det er en rigtig træls oplevelse, når man opdager, at vinduerne er stribede, plettede eller bare ikke fremstår helt rene lige efter vinduespudsningen.

Derfor undersøger vi altid muligheden for, at vinduespudseren kan komme retur til din bolig og pudse de pågældende vinduer om. Denne løsning er som regel at foretrække for både kunden og for vinduespudseren, der får muligheden for at rette sit arbejde op.

Kontakter du os indenfor fire dage, er vinduespudseren ofte stadig i området, og vil så vidt muligt finde tid i løbet af ugen til at komme retur og tage vinduerne om.


Løsning 2: Rabat

I nogle tilfælde er det ikke muligt at få vinduespudseren retur og rette op, f.eks. hvis han ikke længere er i området, men meget langt derfra, eller hvis han er fuldt booket op de næste dage frem.

I disse situationer vil vi i stedet tilbyde at kreditere en del af regningen, som svarer til klagens omgang. Rabatten vil blive vurderet ud fra dine billeder og informationer omkring, hvor mange vinduer der fremstår utilfredsstillende, og hvor slemt det er.


Løsning 3: Notat til næste gang

Denne løsning aftales med dig som kunde, ud fra om du selv vil være ok med, at vinduespudseren blot er ekstra grundig næste gang. Det er ofte, når det drejer sig om "mindre" klager, f.eks. et glemt vindue, en løber på et enkelt vindue eller små pletter i et hjørne. Der kan være tale om en bagatelgrænse, når det kommer til vinduespolering, og den kan være individuel fra kunde til kunde.

 

Hvad omfatter reklamationsretten ikke?


Reklamationsretten omfatter som udgangspunkt ikke:

  • Vejrlig
  • Mærker efter klistermærker og sugekopper
  • Kalkaflejringer, syreskader og lignende
  • Pletter af maling, mørtel, fugemasse og lignende


Vejrlig

Som bekendt er det danske vejr ofte uforudsigeligt og kan gå fra solskin og varme til regn og blæst fra den ene dag til den anden. Det kan til tider give udfordringer, når det kommer til vinduespolering.

Vi går meget op i at overholde den aftale, som vi har indgået med dig som kunde. Vi kommer i det aftalte interval, og vi pudser vinduer i al slags vejr, medmindre andet er aftalt med dig, eller hvis vejrforholdene helt forhindrer vinduespudsning.

Grundet planlægning af vinduespudsernes arbejde, kan vi desværre sjældent tage hensyn til vejrudsigten i dagene efter din vinduespudsning. Kommer der regn, blæst/storm eller i sjældnere tilfælde blodregn imens eller efter vinduespudsningen, kan det ødelægge resultatet af det udførte arbejde.

I disse tilfælde kan EVR ikke stilles til ansvar for utilfredshed, som skyldes vejret, der har ødelagt resultatet efterfølgende.

Er dine vinduer blevet beskidte pga. vejret kort tid efter vinduespoleringen, så kan vi tilbyde en ekstra vask hurtigst muligt, når vi er i området igen mod betaling som normalt.

SMS-Service

Vi tilbyder at sende dig en SMS, dagen før vi planlægger at komme, så du altid er forberedt på vores besøg. Ønsker du at springe vinduespudsningen over ved udsigt til ekstremt dårligt vejr, er det tilladt at svare dette tilbage til vinduespudseren.

Vær dog opmærksom på, at din pris er sat ud fra et fast aftalt interval på enten 4 eller 8 uger, så går der længere tid imellem, vil vinduerne forventeligt blive mere beskidte end normalt og dermed kræve ekstra tid at rengøre, hvilket således resulterer i en højere pris.

Det er derfor ikke tilladt at springe over kontinuerligt, hvis vi skal overholde den indgåede aftale og pris.

 

Mærker efter klistermærker og sugekopper

Der kan sommetider - især på nye vinduer - ses mærker efter mærkater/klistermærker på vinduerne, og her er det vigtigt at understrege, at dette IKKE går af ved en almindelig vinduespudsning.

Mærker som disse kræver afrensning af vinduerne, som er en helt anden behandling end vask af vinduerne. Derfor omfatter reklamationsretten ikke mærker som disse ved almindelig vinduespudsning.

Har dine vinduer brug for afrensning, så kontakt gerne vores kundeservice:

Kontaktformular
Telefon:
7023 2728
Mail: info@evr.dk

En afrensning udføres med en afrenserkniv, og det bør kun udføres af professionelle og erfarne folk. Hos EVR kan langt de fleste af vores medarbejdere udføre afrensning, og det vil være op til den enkelte vinduespudser at vurdere, om afrensning er muligt samt omfanget af opgaven hos dig.

Det kan være tidskrævende, da det skal gøres med forsigtighed, så vinduerne ikke ridses af kniven, og derfor vil opgaven blive faktureret på tidsforbruget. Vi giver ikke tilbud forud på afrensning, og vi udfører aldrig afrensning af vinduer, medmindre det er aftalt med dig som kunde.

OBS: Mærker fra sugekopper kan sjældent fjernes uanset metode, da der kan være sket en ændring i glassets overflade.

 

Kalkaflejringer, syreskader og lignende

Permanente skader i glasset såsom voldsomme kalkaflejringer og syreskader er ikke omfattet af reklamationsretten ved en almindelig vinduespudsning.

Kalkaflejringer på vinduerne skyldes oftest, at der er sprøjtet postevand op på glasset, f.eks. om sommeren hvor der bades i pool i haven, eller hvis man selv har ville skylle vinduerne med vandslangen.

Kalken kan IKKE vaskes af hverken ved manuel vinduespudsning eller med vandanlæg. Det kan i nogle tilfælde fjernes ved afrensning, men sidder det på glasset for længe, vil det forårsage permanent skade, som ikke kan genoprettes - så vær opmærksom på dette, hvis du har pool i haven, eller du vander blomster med postevand tæt op ad vinduerne.

Syreskader i glasset kan desværre ikke genoprettes uanset fremgangsmåde, hvorfor dette ikke er dækket af reklamationsretten.

Har du mistanke om, at dine vinduer er ramt af en permanent skade, så få gerne din vinduespudser til at tjekke vinduerne igennem. Vi vil i de fleste tilfælde kunne svare dig på, om skaden er permanent eller ej.

 

Pletter af maling, mørtel, fugemasse og lignende

Vi ser ofte, efter renovering eller ved nybyg, at håndværkerne uheldigvis har spildt maling, mørtel, fugemasse eller andet produkt på vinduerne, som sætter sig godt og grundigt fast, hvis ikke det fjernes med det samme.

Pletter som disse er ikke omfattet af reklamationsretten, idet de ikke kan vaskes af ved en almindelig vinduespudsning, men kræver afrensning.

Der er ofte tale om ganske små stænk, som kan være svære at se, før du kommer helt tæt på glasset, men prøv gerne at tjekke dine vinduer grundigt igennem efter en renovering, eller hvis boligen er nybygget. Finder du pletter, som kan kradses af med neglen, så kan det være en god idé at bestille en afrensning af vinduerne udover en almindelig vinduespudsning.

Vinduespudseren vil afrense de steder, hvor der er behov for det og herefter vaske vinduerne grundigt, så pletterne fjernes én gang for alle. Når dette er gjort, vil det fremover være nok at vaske vinduerne på almindelig vis.

Har dine vinduer brug for afrensning, så kontakt gerne vores kundeservice:

Kontaktformular
Telefon:
7023 2728
Mail: info@evr.dk

 

Reklamationsret ved beskadiget indbo


Vi arbejder med største forsigtighed omkring dine ejendele og vil for alt i verden undgå at beskadige dit indbo.

Vores vinduespudsere kommer hos rigtig mange kunder uge efter uge, og derfor kan vi desværre ikke undgå, at der nogle gange kan ske uheld. I de tilfælde hvor vores vinduespudser opdager uheldet, vil du naturligt blive kontaktet med det samme og orienteres om, at vi nok skal finde en løsning, så du bliver tilfreds.

Hvis du oplever nogle af nedenstående eksempler, så kontakt vores kundeservice, og så vil vi først og fremmest undersøge sagen med vinduespudseren for at sikre os, at det er os, der har skylden i den pågældende sag. Der vil altid blive krævet billededokumentation, så vi kan se omfanget af uheldet.


Eksempler på uheld:

1. Væltet udendørsvase/potteplante

Løsning: Kommer vinduespudseren ved et uheld til at vælte en potteplante eller lignende, vil vi som udgangspunkt erstatte den én til én. Alternativt kan vi i nogle tilfælde tilbyde x antal gratis vinduespudsninger som kompensation, hvis det er noget, som du ønsker i stedet.

2. Ridset nedløbsrør

Løsning: Vores vinduespudsere arbejder altid med en forsigtighed og opmærksomhed omkring dine ejendele, men nogle gange kan de have overset et nedløbsrør, som slangen fra vaskeanlægget kan komme til at beskadige med ridser.

Der er i sådan en sag behov for billededokumentation af skaden. Er vores vinduespudser i nærheden, vil vi selv komme forbi og se skadens omfang. Når vi har afklaret, om skaderne er forårsaget af os, vil vi i samarbejde med dig finde en løsning, så skaden bliver udbedret.

3. Ridsede vinduer

Løsning: Vi benytter branchens blødeste og mest skånsomme børster og indsæbere for at sikre, at det stort set er uladsiggørligt at ridse vinduerne ved pudsning eller vask. Skulle uheldet på en eller anden måde have været ude, og vi kan se på ridsernes form, at det kunne passe med vinduespudserens arbejdsbevægelser, så vil vi naturligvis finde en løsning sammen med dig.

Her er der ligeledes behov for tydelig billededokumentation af skaderne, så vi kan vurdere omfanget og afklare, hvorvidt ridserne er forårsaget af vores arbejde eller udstyr. Er vinduespudseren i nærheden af din bolig, vil vi selv komme forbi og se på pågældende vinduer og vurdere sagens videre forløb sammen med dig.


Vi står klar til at hjælpe


Hos EVR er vi altid interesseret i den gode dialog med vores kunder, hvad enten det drejer sig om ris eller ros, og vi vil strække os langt for at vende din negative oplevelse til en positiv i sidste ende, da vi går ind for det langsigtede købmandsskab.

Vi søger altid at finde den mest tilfredsstillende løsning for dig i din konkrete reklamationssag - for klager kommer vi desværre aldrig helt udenom, men heldigvis kan vi altid bruge dem til at blive endnu bedre! Så tøv ikke med at kontakte os, hvis du har haft en oplevelse med os, som ikke levede op til dine forventninger.

Kontakt vores kundeservice hurtigst muligt, hvis du har oplevet en utilfredsstillende vinduespudsning inden for de seneste fire dage. Så vil vi tage hånd om problemet med det samme.
 

Kontaktformular

Mail: klage@evr.dk

Telefon: 70232728

Paskeopslag